"Олімпійський тиждень"
Олімпійський тиждень — це захід, спрямований на популяризацію спорту, здорового способу життя та розвиток олімпійського руху в Україні. Проведення такої акції дає змогу з молодшого віку залучати дітей до занять фізичною культурою та спортом, ознайомити з ідеями олімпізму й олімпійським рухом.
В рамках проведення Олімпійського тижня були проведені конкурси та виставки: кращий малюнок на спортивну тематику, сімейні фотосесії "Зі спортом дружить вся родина", колажів "Ми олімпійська надія України".
Були проведені перегони на самокатах. Упродовж усього тижня проводились спортивні ігри, змагання, естафети: "Зростай олімпійська зміна", "Майбутні чемпіони", "Повір у себе" (змагання для дітей з інвалідністю групи компенсуючого типу для дітей з порушенням слуху).
Весело і цікаво пройшли свята "В пошуках скарбів", "Посвята у козачата", "Смішарики у пошуках олімпійського вогню", "Вітаміння абетка".
«СВЯТО НЕПТУНА»
Сьогодні 22 липня в дошкільному закладі всі зібралися на одне з найвеселіших літніх свят - свято Нептуна. У давні часи, коли люди не могли пояснити явища природи і були безсилі перед нею, вони створили в своїй уяві істот - богів. Боги, на їх думку, могли приносити зло і добро. Були боги сонця, землі, грому, блискавки. Одним з найбільш грізних був бог морів і океанів - Нептун. Він міг потопити корабель і заспокоїти море. Люди приносили йому в дарунок коштовності і жертви, намагалися задобрити його. А ми даруємо йому свій гумор і веселощі, своє вміння розважатися. Тож діти сьогодні разом закликали Нетуна на свято, виконували цікаві завдання, проводили естафети, танцювали, веселилися.
МУЗИЧНО-СПОРТИВНИЙ КВЕСТ "ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО"
До дітей у садочок завітали казкові герої Маша, Баба Яга та Карлсон. З якими діти із задоволенням виконували різноманітні цікаві завдання.
Карлсон пропонував дітями різноманітні завдання та малювання крйдою,Баба Яга - подолання смуги перешкод в лабіринті. Маша згадувала свої улюблені загадки, в яких перевіряла логічні здібності дітей.
Діти отримала чудовий настрій, позитивні емоції.
Спортивний квест «Подорожуємо по квартирі або спортивний карантин».
Ціль: популяризація здорового способу життя; створення умов для активного відпочинку дітей та батьків в умовах самоізоляції.
Задачі: удосконалення спортивних вмінь та навичок, зміцнення та укріплення здоров’я.
Умови квесту.
Малюк отримує першу загадку та стартує до першого іспиту. Якщо загадка не вгадана, батьки задають допоміжні запитання, які допоможуть відгадати місце першого іспиту і т.д. На кожній станції малюк отримує завдання із загадкою, яке допоможе рухатися далі. В якості нагороди може бути медаль (солодка або намальована).
Перед початком потрібно провести розминку з батьками у формі флешмобу під музичний супровід.
Старт
1. Станція « Вітальня». Загадка:
Дивляться тут телепрограми , донька, син і тато з мамою, м’яко світить абажур, в кріслі кіт співає «мур»!
Завдання: біг на місці 60 секунд; присідання 20 раз; прес 10 раз; віджимання 10 раз, вправа «велосипед» 20 раз.
2. Станція «Ванна кімната». Загадка: Тут не кухня і не спальня, а для всіх жильців купальня, відкриваєм кран – купатись будеш сам. А для мами, неодмінно, ми наллєм в водичку піни.
Завдання: помити руки після вправ з милом, вмитися та висушити їх рушничком.
3. Станція «Робочий стіл». Загадка: Спина в нього випірає, і на ній він дозволяє і писати, й малювати, і ліпити, й вирізати.
Завдання: відгадати загадки на тему «Здоровий спосіб життя»
- Помаранчева і гарна у землі сиджу не марно: соковита, солоденька, вже я стала чималенька. Собою пригощу дитину, хай корисну з’їсть...(морквину)
- Борщ із нього варить ненька, в нього шкурочка тоненька, солодкуватий він на смак, фіолетовий…(буряк).
- В діжці ми їх засолили, а тоді всю зиму їли, солоненькі та хрумкі з пухирцями….(огірки).
- Запах, колір – все відмінне, посміхнешся неодмінно, як серединку кусати – скривить так, що й не впізнати. ( лимон).
- Чищу зубки кожен день, дуже добре й швидко, мені в цьому допоможе моя зубна …(щітка).
- Як купатися ідеш і мене також береш, я гладеньке, запашне, ти намилюєш мене, всі мікроби змило – я корисне…(мило).
- Коли миюсь, чи вмиваюсь, потім ним я витираюсь, витирати сухо звик мій м’якесенький ….(рушник).
- Він по зачіскам мастак, вас причеше гарно так, розчесав моє волосся, так давно вже повелося, що охайний молодець, той, хто має…(гребінець).
- Щоб здоров’я було впорядку, не забувайте ви про ….(зарядку).
4. Станція «Коридор». Загадка: Нема вікон, тільки двері: в кухню, спальню, туалет. Люблять тут носитись звірі: песик «Баксик» й кіт «Рулет».
Завдання: ходьба по передпокою з книжкою на голові; стрибки із купинки на купинку; повзання по-пластунські; кегельбан (збити кеглі або дитячі іграшки м’ячем ); човниковий біг з перенесенням іграшок; стрибки на фітболі або як «жабки»; перенесення кіндер - сюрпризів в ложці.
5. Станція «Кухня». Загадка: Відгадай де знаходяться ці речі.
Щоб підсмажить їжу швидко нам потрібна….(сковорідка).
Довгий носик, ручку має, він нас чаєм пригощає. (чайник).
Завдання: приготувати блюда для здорового харчування: фруктовий або овочевий салат, або порізати картоплю.
Нагородження та поцілуночки з обнімашками!!!
Здорова сім’я в ній – здорова дитина
Щасливий взірець майбуття України.
І варто батькам вже життя пам’ятати:
Від Вас особисто залежить багато.
Отож не шкодуйте ні часу, ні сили, Щоб дужим зростало дитя ваше миле,
Бо так було завжди і від віку й донині
Сім’я – берегиня здоров’я дитини!
Створено та розроблено САЙТ де Ви можете переглянути різноманітну цікаву інформацію. Поради для батьків з розвитку фізичних якостей та здібностей дітей та дорослих в умовах карантину.
ЗАПРОШУЄМО УСІХ БАЖАЮЧИХ! ВИ ОТРИМАЄТЕ МАСУ ЗАДОВОЛЕННЯ!
https://vpodobayka.tumblr.com/?fbclid=IwAR3Eq9qCNdmUebKZ5KlzzL1rbnO3hC_DPrO5LN2jsu-6vdqg8dNYgiGMgg4
Одне із основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» - збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Показниками фізичного здоров’я дитини є рівень морфо фізіологічного розвитку (нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їх ріст і розвиток), що виявляється й підтверджується віковими антропо- та біометричними показниками (довжина, маса тіла, об’єм грудної клітки, робота серця, дихання, опорно-руховий апарат, постава, стан шкіри, гострота зору, нюху, слуху, смаку тощо).
Показники психічного здоров’я - рівень розвитку психічних процесів (відчуття, сприймання, увага, пам’ять, уява, мислення, мовлення, воля), емоційної сфери, збалансованих психічних станів, умінь свідомо керувати своєю поведінкою, адекватно реагувати на зовнішні й внутрішні подразники, регулювати відносини із соціальним, природним, предметним середовищем та власним „Я”.
Показники духовного здоров ’я - врівноважене спілкування з однолітками та іншими дітьми, дорослими людьми, швидка адаптація до середовища, спрямованість на суспільно-корисну справу, культура користування матеріальними благами.
Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільних навчальних закладах здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій, які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями, самими дітьми.
У процесі життєдіяльності дітей у дошкільних навчальних закладах використовується комплекс різних засобів: фізичні вправи(гімнастика, ігри, елементи спорту і туризму), природне середовище(повітря, сонце, вода), гігієнічні чинники(режим харчування, сну, занять і відпочинку, гігієна одягу, взуття, обладнання тощо). Поряд з традиційними засобами фізичного виховання, оздоровлення дошкільників у практиці роботи дошкільних закладів знаходять місце інші, наприклад: фітбол-гімнастика - вправи з використанням м’яча, що має певні властивості (розмір, колір, запах, пружність), які застосовуються з оздоровчою метою; стретчинг - система вправ, заснована на статичних розтягненнях м’язів тіла і хребта, яка дає змогу запобігати порушенню постави, має оздоровчий вплив на весь організм, допомагає активізувати його захисні сили.
Важлива умова для забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей - створення предметно-ігрового середовище. Воно має бути розвивальним, раціонально облаштованим, домірно насиченим і не лише служити фоном для епізодичних рухових дій, а бути стимулом, спонуканням ля розгортання та активізації дитячої рухової діяльності (організованої педагогом та самостійної).
Для реалізації цієї мети я поставила перед собою такі завдання і разом з педагогами закладу працюю над:
- Розвитком і зміцненням фізичного та психічного здоров’я дітей
- Формування щоденної потреби у фізичних вправах та спорті
- Виявленням щоденної потреби у фізичних вправах та спорті
- Виявлення нахилів і здібностей кожної дитини
- Формуванням валеологічної свідомості
Руховий режим є невід’ємною частиною загального режиму з урахуванням періодизації основних гігієнічних процесів, а також змін у працездатності дітей, активності їх діяльності протягом дня. Важливо , щоб він сприяв не тільки здійсненню специфічних завдань фізичного виховання, а й розумовому, моральному й естетичному вихованню.
Сколіоз у дітей
У наш час проблема сколіозу у дітей стоїть не менш гостро, ніж, скажімо, 20 років тому. Важкі портфелі та неправильне сидіння за партою чи зменшена фізична активність завдяки ґаджетам – усе це не може не впливати на дитячу поставу. Сколіоз або викривлення хребта – зовсім не нове захворювання. Ним страждали ще у давньому Єгипті, про що свідчать розкопані мумії фараонів. Заведено вважати, що розвитку сколіозу сприяє довге та неправильне сидіння за партою тощо. Проте це скоріше вторинна причина. Первинною ж причиною учені називають слабкість сполучної тканини у ранньому віці дитини.
Часто розвитку сколіозу у такий період сприяють самі батьки – обкладають дитину подушками, заставляючи сідати раніше природного строку; ставлять у ходунки тощо. За цими причинами формується основа майбутнього ймовірного сколіозу, як тільки підвищується навантаження на хребет. Лікарі закликають батьків бути уважними до своїх дітей, приділяти увагу їх здоров’ю, вчасно звертатися за кваліфікованою допомогою та не займатися самолікуванням. За статистикою, у спеціалізовані заклади батьки звертають уже з 3-4 ступенем сколіозу, коли допомогти дитині дуже складно. Сколіоз буває ліво- та правостороннім. А також його розрізняють за видами: інфантильний (до 3-х років), ювенальний (від 3 до 10 років), юнацький (від 10 до 15 років) та сколіоз у дорослих (після припинення росту організму).
Сколіоз часто утворюється в період активного росту дитини, і набути його можна лише за півроку, а от на лікування піде значно більше часу. Сколіоз є підступним захворюванням. Тому, що він не одразу дає про себе знати і може тривалий час не хвилювати. Щоб завчасно розпізнати перші ознаки сколіозу, необхідно проходити огляд у ортопеда раз у півроку.
Як розпізнати сколіоз
У дошкільному віці (5-6 років) уже можуть бути присутні перші ознаки сколіозу. Для визначення існує простий спосіб. Потрібно аби дитина стала до вас спиною, руки розмістила по швах, тіло розслаблене, п’яти мають стояти разом. Візуально ознаками сколіозу будуть: різна висота плечей, лопаток або ж інша асиметрія. Ознакою ж серйозного розвитку сколіозу (другого типу) може бути реберний горб. Для перевірки попросіть дитину нахилитися вперед і подивіться ззаду, чи не випирає одна з лопаток і чи не формується реберний горб.
Запобігання та профілактика сколіозу
спати потрібно на напівжорсткому матраці з невеликою подушкою або ж і без неї;
не можна неправильно навантажувати таз та поперековий відділ хребта, стоячи, спираючись на одну ногу, або сидіти, поклавши ногу на ногу;
найкраща профілактика сколіозу – це плавання;
в харчуванні дитини мають бути молочні продукти, що містять кальцій;
риба, що містить фосфор; яйця, в жовтку яких є вітамін Д;
а також овочі та фрукти.
Декілька порад, аби запобігти викривленню хребта
Слідкуйте за поставою дитини та за її розпорядком дня. Зранку перед дзеркалом фіксуйте її поставу, заносячи плечі назад. Дитина повинна більше рухатися, а уроки нехай чергуються з відпочинком. Але не з сидінням за ґаджетом, а з активним рухом – нехай дитина пограє м’ячем чи побігає з друзями. Навчіть дитину правильно сидіти за столом та партою. Не можна сидіти на краю стільця: потрібно спиратися усією спиною на йогоспинку. У школі ж парти повинні відповідати зросту дитини. А вчителі у свою чергу обов’язково повинні часто пересаджувати дітей з одного ряду на інший. Поясніть, що книги потрібно носити у спеціальному рюкзаку з жорсткою спинкою. Сумочки або сумки на одне плече сприяють викривленню хребта. Також підбори у підлітковий період можуть бути одним з провокуючих чинників. Розкажіть дитині, що варто читати, лежачи на спині. Усім дітям корисно читати і малювати, лежачи на спині. В такому випадку хребет прогинається всередину. Це гарна фіксація правильного положення.
Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі.
І дуже важливо, коли в сім’ї зуміють скерувати у належне русло тобто зробити фізкультуру не просто обов’язки, а й улюбленим режимним моментом малюка. Саме систематичність таких занять буде доброю запорукою того, що син чи дочка зростатимуть здоровими, спритними, сильними, матимуть правильну поставу, красиво ходитимуть. А ще фізкультура допоможе розвинути у дитини такі цінні риси характеру, як дисциплінованість, організованість, звичка дотримувати правил особистої гігієни.
З чого починати? З гігієнічної гімнастики. Запропонований на розсуд батьків комплекс розрахований на дітей від чотирьох до шести років. Виконують вправи в зазначеній послідовності. Спочатку перші 10-12, потім поступово додаються по дві-три, і так до 21-ої.
Заняття з дитиною слід проводити на килимку (120x60 см.). Перед початком вправи дорослий повинен продемонструвати техніку її виконання.
Комплекс можна урізноманітнити за допомогою підручних засобів: обруч, гімнастичні палиці, скакалки тощо. Це підвищіть інтерес дитини, допоможе їй ретельніше виконувати рухи.
“Потягушки”.
Проходячи повз дорослого, дитина зупиняється, піднімає руки вгору і пальцями намагається торкнутися його руки. Повторити 3-5 р.
“Ходити як військовий на параді”.
Ходьба стройовим кроком: витягуючи носок і ставлячи ногу на всю ступню. Спочатку ходьба, при якій руки притиснуті до тулуба, потім- з активним рухом рук.
“Стрибати, як горобчик”,
Підскокувати одночасно на двох ногах- “скік-скік” Можна розводити руки в сторони. Можна “цвірінькати”. Тривалість 20-30 с
“Летить літак".
Руки пересуваються в різні сторони. Можна густи. Тривалість 20-30 с.
“Дроворуб".
Руки стиснути, наче вони тримають сокиру. Ноги поставити на ширину плечей. Зробити великий замах і “вдарити сокирою по дровині”, тобто нахилити тулуб низько, руки опустити поміж колін. Під час видиху говорити “ох!”. Повторити 10-12 р.
“Терези”.
Двоє стоять обличчям один до одного, торкаючись носками. Перший присідає, другий стоїть, потім перший підводиться, присідає другий. Тривалість 20-30 с.
“Ходити, як ведмідь ".
Стати, спершись долонями на підлогу. Рух починати з правої руки та лівої ноги. Ноги в колінах не згинати. Тривалість 20-30 е.
Дихальна гімнастика
Комплекс вправ "Подорож до лісу"
1. "Паротяг". Ходьба з поперемінними рухами зігнутими в ліктях руками і
примовлянням: "чух-чух-чух". Зупинитися, піднятися на носочки, вдихнути через ніс,
видихнути "ту-у-у-у".
2. "На лужку" - розминка. Руки вгору до сонечка - вдихнути носом, присісти -
видихнути через рот.
3. "Високі дерева та низькі кущики". Руки вгору, піднятися на носочки - вдихнути;
руки вниз, сісти на п'ятки - видихнути.
4. "Нюхаємо квітку” - повільний вдих носом і різкий, ривками видих через рот на
уявні пелюстки.
5. "Гуси полетіли" - повільна ходьба. Вдихнути - руки в різні боки, видихнути -
"га-га-а-а".
6. "Пугач". Вдихнути носом, видихнути "ух-ух-х".
7. "Комарики". Затримати дихання, плескати в долоні, ніби ловити комарів.
Хто більше комариків спіймає на одному диханні.
8. "Зозуля". Тривалий вдих, видих - "ку-ку-ку".
9. "Загубились". Тривалий вдих, видих - "агов-ов-ов!"
10. "Паротяг". Повторити вправу 1.
Дихальні вправи
Вправа 1. В. п. - основна стійка. Підняти руки вгору, потягнутися, наскільки це
можливо, зробити глибокий вдих. Зігнути ноги в колінах, опустити корпус униз і
зробити глибокий видих.
Вправа 2. В. п. - ноги на ширині плечей, руки на поясі. Нахилитися в лівий - видих.
Повернутися у в. п. - вдих. Так само у правий бік.
Вправа 3. В. п. - сидячи "по-турецьки", руки на потилиці, груди розпрямлені.
Нахилити голову назад і зробити глибокий вдих. Нахилитися вперед - видих.
Вправа 4. В. п. - те саме як у вправі 3. Нахилитися в правий бік -видих.
Повернутися у в. п. - вдих. Так само у лівий бік.
Загартувальні вправи, що зміцнюють дихальну систему
"Поза лева" - пальці розвести (кігті лева), очі широко розплющити, висунути язик,
намагаючись дістати ним підборіддя. Напружити м'язи рук, шиї, обличчя так, щоб
"проковтнути", - видих через ніс, відчути тремтіння. Беззвучно "крикнути".
Витримати цю позу кілька секунд. Концентрувати увагу на горлі.
Ця вправа допомагає позбутися ангіни, знімає запалення горла, поліпшує дикцію,
допомагає при заїканні. Застосовують для профілактики застудних захворювань
горла і верхніх дихальних шляхів.
"Ситалі" (у перекладі з санскриту означає "свіжість").
В. п. - сидячи, руки на коліна, долонями вверх, великий і вказівний пальці з'єднати.
Рот розкрити, губи втягнути, ніби вимовляючи літеру "О". Скласти язик у "трубочку" і
висунути його назовні. Повільно втягнути повітря ротом (немов через трубочку).
Закінчивши вдих, закрити рот. Повільно опустити голову, затримати дихання на 2 с.
Підняти голову вгору - видих через ніс. Розслабитися.
"їжачок" - зморщуючи носа, різкі вдихи через ніс, видих через рот спокійно.
Вдих-видих лівою (правою) ніздрею - добре прочищає та зміцнює носоглотку.
Насвистування улюбленої мелодії - корисне для психологічного розслаблення.
Пускання мильних бульбашок.
"Ах!" - вдихнути різко носом-ротом, щоб відчути на корені язика холодок. Видихнути
через ніс у 2-3 прийоми. "Ах!" - здивування, радість, захоплення.
Спів - одна з найкращих дихальних вправ.
Звукорухливі вправи. Звук "а" - стимулює роботу легень, трахеї, гортані; звук "і" –
корисний при ангіні.
Вдома з батьками - видих у воду.
Примірний перелік вправ дихальної гімнастики
для ослаблених дітей
1. “ Годинники” - встати, ноги злегка розставити, руки опустити. Розмахувати прямими руками вперед і назад, в сторони, промовляти “тік - так” (10 -12 р.)
2. “ Трубач ” - сісти на стільчик, руки зажаті і підняті вгору. Повільний видих з голосним
вимовом звуку - “ п-ф-ф-ф”(4- 5 р.)
3. “ Півники” - стати прямо, ноги нарізно, руки опустити. Підняти руки в сторони, а потім поплескати по бедрах. Видихуючи, промовляти “ку-ку-рі-ку” (10 - 12р.)
4. “ Каша кипить” - сісти, одну руку покласти на живіт, набрати повітря в груди, зробити вдих, опустити груди, видихуючи повітря, випучити живіт - видих. При видиханні голосно вимовляти звук “ф-ф-ф-ф-ф” (3-4 р.)
5. ' Паравозик” - ходити по кімнаті і на місці, робити поперемінний рух руками і промовляючи “чух-чух-чух” вимовляти в швидкому і повільному темпі (10 - 12 р.)
6. * На турніку” - встати, ноги разом, гімнастичну палку держати перед собою. Підняти палку вгору, стати на носочки, палку опустити назад на лопатки - довгий видих з вимовом звуку “ф-ф-ф-ф” (3 - 4 р.)
7. “ Партизани ” - встати, взяти в руки пачку (рушницю). Ходити, високо піднімаючи коліна. На 2 кроки - вдих, на 6-8 кроків - видих , промовляючи слова “тих-ше-е-е-е” (4-5 р.)
8. Насос ” - стати,ноги разом, руки вздовж тулуба. Вдих, потім нахилити тулуб в сторону. Видих, руки плавають, про цьому голосно вимовляти “с-с-с-с-с”. Випрямитися - вдих, схилитися в іншу сторону з повторенням звуку .(6 - 8 р.)
9. “ Регуліровщик ” - стати, ноги поставити на ширину и.ісч. одну руку підняти вгору,; другу відвести в сторону. Вдих, потім поміняти положення рук з подовженим вдихом вимовляти звук - “р-р-р-р”. (З - 4 р.)
10. “ Летять м”ячі” - стати, руки з м”ячем підняти вгору. Кинути м”яч від грудей вперед. Вимовляти при видиху продовжене “ у-у-у-х ”.(5 - 6 р.)
11. “ Маятник ” - стати, ноги поставити на ширину плечей, палку держати за спиною на рівні нижніх кутів лопаток. Нахилити тулуб вперед, в сторони. При нахилі - видих з промовлянням звуку “ту-у-у-у-х”.(3 - 4 нахили в кожну сторону),
12. “ Лижники ” - імітувати ходу лижника. Видих через ніс з промовлянням звуку “ш-ш-ш-ш ”.( 1,2,5 хв.)
13. “ Гуси летять" - повільно хода по залу. На вдих - підняти руки в сторони, на видих'- опустити вниз з промовлянням подовженого звуку “ га-га-га ”(1 - 2 хв.)
14. “ Семафор ” - сісти на стільчик, ноги разом. Піднімати руки в сторони і повільно їх опускати вниз з подовженим видихом і вимовом звуку “с-с-с-с-с” (3- 4 р.)