Звіт

за результатами проведення само оцінювання діяльності закладу освіти за напрямом «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти»

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу

         Педагоги закладу дошкільної освіти використовують різні ресурси для якісного планування своєї роботи – користуються зразками, що пропонуються фаховими виданнями, розробками з інтернет-сайтів і блогів. Педагоги аналізують результативність власної педагогічної діяльності з метою подальшого коригування. Для сприяння та корегування планування освітнього процесу педагогічними працівниками, керівництво закладу на педагогічній раді спільно з педагогами розглядають та схвалюють форми та види планів організації освітнього процесу. Педагоги долучаються до вибору форм та видів планування, користуються планами, що відповідають освітній програмі закладу дошкільної освіти, оцінюють його результативність та аналізують хід якісного виконання освітніх програм.

Опитування педагогів засвідчує, що до розроблення плану роботи закладу освіти на навчальний рік, визначення пріоритетних завдань залучався весь колектив. Усі завдання плану роботи закладу вдалося реалізувати в повній мірі.  

 Вивчення фахової діяльності діяльності педагогічних працівників свідчить про те, що педагогічні працівники володіють знаннями про вікові, фізіологічні та психологічні особливості дітей, їх індивідуальні можливості та потреби, гнучко та варіативно застосовують форми та методи організації освітнього процесу   

3.2. Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників

  Вивчення фахової діяльності педагогічних працівників дає підстави стверджувати, що педагоги забезпечують власний професійний розвиток, обираючи різні види, форми та напрями підвищення рівня власної професійної майстерності. Педагоги постійно підвищують свою професійну майстерність  з урахуванням   освітніх потреб здобувачів дошкільної освіти.   На засіданнях педагогічної ради розглядаються питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, приймається рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогів. Анкетування педагогічних працівників показало, що в ЗДО немає перешкод, які могли б завадити їхньому професійному розвитку, створені умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації. Підвищення кваліфікації здійснюють  шляхом проходження курсів при Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, участі у вебінарах, тренінгах, майстер класах, семінарах різного рівня, шляхом самоосвіти  

В ході спостереження за роботою педагогічних працівників прослідковувалось використання більшістю педагогів сучасних освітніх технологій, що спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями , необхідними  уміннями та навичками. Під час освітнього процесу педагоги в переважній більшості добирають ефективні методи, засоби та форми  роботи з дітьми.  

 За результатами спостереження за роботою педагогів з’ясовано,  що   педагоги використовують елементи групової роботи, розвиваючи в дітей навички співпраці,  дотримуються гігієни навчання: використовують вправи для збереження постави, зору, розвитку моторики пальців. В роботі з дітьми вдало застосовують інформаційно-комунікативні технології зметою активізації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти. З цією метою  успішно використовують наявну комп’ютерну та мультимедійну  техніку. В закладі наявне підключення до мережі інтернет. Використання  інтернетресурсів здійснюється у формі електронних дидактичних демонстраційних матеріалів. Педагоги оволоділи навиками створення презентацій і вдало використовують їх під час проведення занять під час очної та дистанційної форми роботи. Вихователі і спеціалісти  активно працюють над створенням онлайн-занять, проводять записи занять, презентації занять, ігор з використанням інноваційних методик за різноманітними тематичними блоками,   створюють навчально-методичні посібники, опрацьовують та узагальнюють інформацію за технологіями навчання, ініціюють та реалізують освітні проєкти. Педагогічні працівники активно працюють над створення онлайн-занять, створюють  відеозаписи, презентації занять, ігор з використанням інноваційних методик за різноманітними тематичними блоками.  

  Педагогічні працівники закладу освіти створюють та використовують власні освітні ресурси, мають публікації професійної тематики та оприлюднені методичні розробки.

Педагоги закладу дошкільної освіти сприяють популяризації державної мови. У роботі  з дошкільниками  педагоги  збагачують та активізують словник, розвивають зв’язне мовлення, формують навички культури мовлення та виховують бажання спілкуватися рідною мовою.

3.3. Налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу

 Спостереження за освітнім процесом показало, що педагогічні працівники мотивують та зацікавлюють здобувачів дошкільної освіти до роботи на занятті, співпрацюють з дітьми на засадах партнерства, у роботі застосовують особистісно-орієнтований підхід. Використані педагогами види робіт з групою, доцільна зміна та/або поєднання видів діяльності, добірка різноманітних завдань заохочують дітей до роботи та сприяють співпраці   між собою. Усі педагоги вислуховують та сприймають думку дітей, їх погляди.   Діти активно співпрацюють між собою при виконанні певних завдань, висловлюють власні думки та погляди.  

Аналіз  плану роботи показав, що в ЗДО заплановано та проводиться низка заходів, що передбачають співпрацю педагогів з батьками, зокрема організацію різноманітних зустрічей , проведення консультацій, годин спілкування тощо. Результати проведених заходів висвітлюються на сторінці закладу у Фейсбук у формі фотозвітів . В ЗДО налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів освіти в різних формах, що підтверджується результатами анкетування батьків, забезпечується  зворотній зв’язок між педагогами та батьками вихованців.   Педагогічні працівники співпрацюють з батьками  на засадах педагогіки партнерства, використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин з батьками здобувачів дошкільної освіти (що підтверджуються опитуванням батьків та педагогів).

 Взаємодія педагогічних працівників із дітьми будується на засадах поваги та добра, сприяє особистісному розвиткові дошкільнят.

 3.4. Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти

У ЗДО ефективно функціонує методичний осередок, надається методична допомога педагогічним працівникам щодо їх професійного розвитку, підвищення кваліфікації, професійної компетентності. Кількісний і якісний аналіз оцінювання рівня організації методичної служби в ЗДО показав, що всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди занять) мають науково-методичний і пізнавальний характер, сприяють розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх інноваційної компетентності.   

 Рівні оцінювання:  

Вимога

Правило

Рівень освітньої діяльності

3.1

 Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності та якість організації освітнього процесу

достатній

3.2

 Підвищення професійної компетентності педагогічних працівників

достатній

3.3

Налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу

достатній

3.4

Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти

достатній

За напрямом 3

 

достатній

 

 Шляхи удосконалення  фахової  діяльності  педагогічних працівників закладу дошкільної освіти:

Завідувачу ЗДО:

- сприяти участі педагогів у різноманітних конкурсах з метою професійного зростання ;

- заохочувати педагогічних працівників до поширення власного педагогічного досвіду шляхом створення та розміщення своїх напрацювань на сайті ЗДО та створення власних блогів;

- рекомендувати педагогам використовувати онлайн-сepвіси, якi дозволяють створювати iнтерактивнi вправи, тести для використання на навчальних заняттях;

   - провести засідання педагогічної ради з питань дотримання педагогічними працівниками принципів академічної доброчесності;

  - на базі методичного кабінету створити методичний простір (інформативний, змістовний, сучасний), який задовольнятиме потребу педагогів у саморозвитку та професійному удосконаленню;

 - сприяти участі педагогічних працівників в інноваційній та експертній діяльності.

Педагогічним працівникам:

- здійснювати аналіз результативності заходів під час роботи з батьками та вносити корективи за потреби.

 

 

 

СУМСЬКА МІСЬКА РАДА

ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) № 21 «ВОЛОШКА»

СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

(ЗДО № 21 «ВОЛОШКА» СМР)

 

НАКАЗ

 

26.02.2024

м. Суми

                              № ___

 

Про проведення  самооцінювання

за напрямком «Фахова діяльність

педагогічних працівників

закладу дошкільної освіти»

 

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року №54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за №154/34437, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 року № 01-11/71, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗДО № 21 «Волошка» СМР, затвердженого наказом керівника закладу № 47 від 31.08.2022 року,Статуту,  з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення та створення належних, безпечних, доступних умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Провести самооцінювання освітнього середовища ЗДО №21 «Волошка» СМР за напрямом «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти» у період з березня  по травень 2024 року.

2. Призначити Надію КОРДЮК, вихователя-методиста, відповідальною особою за забезпечення оперативного керування процесом вивчення освітнього середовища в закладі.

3. Внести зміни до складу робочої групи:

- Вікторія СУПРУН, завідувач, координатор результативного запровадження внутрішньої системи забезпечення якості управлінської діяльності;

- Надія КОРДЮК, вихователь-методист,

- Жанна КІПТЕНКО, вихователь-методист,

- Аліна КОБЗАР, представник батьківської громади.

4. Надії КОРДЮК, відповідальній особі:

4.1. Проводити консультування членів робочої групи щодо вивчення й аналізу відповідного компоненту системи забезпечення якості освітнього середовища.

5. Членам робочої групи:

5.1. Розробити План роботи робочої групи з проведення самооцінювання відповідного напрямку, до 28.02.2024 року.

5.2. Провести вивчення фахової діяльності педагогічних працівників (спостереження, опитування, анкетування), березень-травень 2024 року.

5.3. Узагальнити результати самооцінювання, визначити рівень та надати пропозиції  щодо якості фахової діяльності педагогічних працівників закладу освіти, до 29.05.2024 року.

5.4. Підготувати аналітичний звіт за кожною вимогою за результатами самооцінювання, до 30.05.2024 року.

5.5. Заслухати звіт про результати самооцінювання на засіданні педагогічної ради та врахувати його рішення при коригуванні  Освітньої програми та річного плану роботи  закладу дошкільної освіти на 2024-2025  навчальний рік, 30.05.2024 року.

6. Жанні КІПТЕНКО, відповідальній за роботу сайту:

6.1. Оприлюднити звіт про результати самоцінювання за напрямом «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти» на сайті закладу, до 17.06.2024 року.

7. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Завідувач                                                  Вікторія СУПРУН

 

 

Результати самооцінювання діяльності закладу дошкільної освіти за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду»

 

Вимога /правило

Опис досягнень закладу освіти і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти та рівні оцінювання за вимогами

2.1 Дотримання вимог державного стандарту

У закладі дошкільної освіти реалізується Базовий компонент дошкільної освіти . заклад працює за Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина». У закладі розроблено освітню програму, яка містить комплекс освітніх компонентів для досягнення здобувачами дошкільної освіти результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Освітній процес у закладі дошкільної освіти організовано з метою набуття дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх ліній визначених інваріативною складовою Базового компонента дошкільної освіти.

У закладі реалізується варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти, у переважній більшості створені необхідні умови. Забезпечено додаткові організаційні форми освітнього процесу – гурткова робота. Основними завданнями закладу є створення умов для гармонійного  та всебічного розвитку особистості; формування потреби освоєння цінностей фізичної культури та здорового способу життя; формування соціального досвіду, національної свідомості та відновлення престижу української мови як державної; зміцнення здоров’я та забезпечення соціально-психологічної адаптації адаптації дітей з особливими освітніми потребами.

Двічі на рік в закладі дошкільної освіти проводиться внутрішній моніторинг  щодо визначення рівня засвоєння знань за освітніми напрямами Базового компонента дошкільної освіти, зокрема досліджують такі показники як: особистість дитини, дитина в сенсорно-пізнавальному просторі, дитина в соціумі, дитина у світі мистецтва, мовлення дитина, дитина у природному довкіллі та гра дитини. Відповідне вивчення дає можливість відстежувати прогрес засвоєння знань та динаміку досягнень здобувачів дошкільної освіти.

Визначено періодичність, зміст та інструменти моніторингу, за результатами якого у закладі дошкільної освіти здійснюється аналіз освітнього процесу та його  корегування в разі необхідності. У ЗДО здійснюється діагностування дітей на предмет адаптації до освітнього процесу. За результатами анкетування батьків встановлено, що діти охоче йдуть до закладу; розклад організованого освітнього процесу в основному задовольняє батьків здобувачів освіти. Було проведене моніторингове дослідження щодо вивчення оцінки якості освітніх послуг, які надає заклад дошкільної освіти. За результатами дослідження можна зробити висновок, що більшість здобувачів освіти мають достатній рівень. Освітня програма на 2023/2024 навчальний рік виконується в  повному обсязі.

 

2.2 Організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти у закладі дошкільної освіти

У закладі дошкільної освіти забезпечено дотримання вимог до розпорядку дня та освітньої діяльності. Дотримано вимог організації організації життєдіяльності, рухової активності дітей та враховано вікові особливості здобувачів дошкільної освіти. На основі проведеного вивчення документації встановлено, що гранично допустиме навчальне навантаження на здобувача дошкільної освіти у закладі відповідає віковій групі та особливостям здобувачів освіти

 

Рівні оцінювання:

Вимога/правило

Рівень освітньої діяльності

2.1

Достатній

2.2

Достатній

 

Шляхи удосконалення освітньої діяльності

 

2.1.

2.2

Педагогічним працівникам:

-         Спланувати діяльність на виконання освітньої програми закладу дошкільної освіти.

-         Використовувати на заняттях завдання різного рівня складності для стимулювання здобувачів дошкільної освіти до пізнавальної діяльності та критичного мислення.

-         Планувати та проводити роботу в парах, групах.

Керівникові ЗДО:

-         Придбати додаткову сучасну компютерну та мультимедійну техніку для проведення інтерактивних занять.

СУМСЬКА МІСЬКА РАДА

ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) № 21 «ВОЛОШКА»

СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

(ЗДО № 21 «ВОЛОШКА» СМР)

 

НАКАЗ

 

27.11.2023

м. Суми

                              № __

 

 

Про проведення  самооцінювання

за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти»

 

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року №54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за №154/34437, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 року № 01-11/71, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗДО № 21 «Волошка» СМР, затвердженого наказом керівника закладу № 47 від 31.08.2022 року,Статуту,  з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення та створення належних, безпечних, доступних умов розвитку, виховання, якості освіти дітей

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Провести самооцінювання освітнього середовища ЗДО №21 «Волошка» СМР за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти» у період з грудня 2023 року по лютий 2024 року.

2. Призначити Надію КОРДЮК, вихователя-методиста, відповідальною особою за процесом вивчення забезпечення всебічного розвитку дітей дошкільного віку, набуття ними життєвого соціального досвіду.

3. Надії КОРДЮК, відповідальній особі:

3.1. Проводити консультування членів робочої групи щодо вивчення й аналізу відповідного компоненту, протягом періоду самооцінювання.

4. Внести зміни до складу робочої групи:

- Вікторія СУПРУН, завідувач, координатор результативного запровадження внутрішньої системи забезпечення якості управлінської діяльності;

- Надія КОРДЮК, вихователь-методист,

- Жанна КІПТЕНКО, вихователь-методист,

- Аліна КОБЗАР, представник батьківської громади.

 

5. Членам робочої групи:

5.1. Розробити План роботи робочої групи з проведення самооцінювання із забезпечення всебічного розвитку дітей дошкільного віку, набуття ними життєвого соціального досвіду, до 04.12.2023 року.

5.2. Проводити вивчення освітнього процесу з використанням відповідного інструментарію (спостереження, опитування, анкетування), з грудня 2023 року по лютий 2024 року.

5.3. Узагальнити результати самооцінювання, визначити його рівень та надати пропозиції  щодо стану забезпечення всебічного розвитку дітей дошкільного віку, набуття ними життєвого соціального досвіду, до 15.03.2024 року.

5.4. Підготувати аналітичний звіт за кожною вимогою за результатами самооцінюванняі, до 22.03.2024 року.

5.5. Заслухати звіт про результати самооцінювання на методичній годині та врахувати його рішення при коригуванні  Освітньої програми та річного плану роботи  закладу дошкільної освіти на 2024-2025  навчальний рік, 26.03.2024 року.

6. Жанні КІПТЕНКО, відповідальній за роботу сайту:

6.1. Оприлюднити звіт про результати самоцінювання за напрямом «Здобувачі дошкільної освіти» на сайті закладу, до 29.03.2024 року.

7. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

Завідувач                                                  Вікторія СУПРУН

 

 

Самооцінювання за напрямом «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти» в закладі дошкільної освіти №21 «Волошка» Сумської міської ради

Вимога

Висновок

Рекомендації

1

Створення комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці.

     Територія закладу освіти огорожена.  Огорожа цілісна, але  малоестетична і потребує заміни. На території закладу наявне  асфальтове покриття із значними вибоїнами. Територія закладу недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та доступу сторонніх осіб у приміщення ЗДО. Усі хвіртки та двері замикаються.

    Обладнані ігрові майданчики для 11 груп. Тіньові навіси в наявності на 9 ігрових майданчиках. Покриття ігрових майданчиків трав’яне. На території закладу облаштований  і фізкультурний майданчик. Територія ігрових, фізкультурного майданчиків безпечна  для перебування дітей. На території відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у відповідному Переліку.

   Територія та приміщення закладу дошкільної освіти чисті, охайні та доглянуті.   Огляд території щодо її безпечності здійснюється щоденно завідувачем господарства та керівником без встановленої періодичності. У вечірній та нічний час територія закладу освітлюється.      Пісочниці на групових майданчиках огороджені бортиками та закриваються. 

Безбарєрний доступ до будівлі , приміщень закладу освіти для людей з обмеженими можливостями не забезпечений.

    В групових осередках для здобувачів освіти забезпечена можливість вільного, зручного переміщення та користування меблями.

Висота столів та стільців  не завжди відповідає зросту дітей.

   Шафи, полиці надійно закріплені.

   Повітряно-тепловий режим приміщень відповідає санітарно-гігієнічним вимогам.

   Санітарно-гігієнічні вимоги щодо освітлення усіх приміщень виконується.

   Заклад освіти обладнаний мережами  водопостачання , каналізації, водостоку, опалення, вентиляції.

   Заклад дошкільної освіти забезпечений приміщеннями з необхідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу: зала для музичних та фізкультурних занять, логопедичний кабінет, кабінет вчителя-дефектолога, практичного психолога, методичний кабінет.

   Приміщення для роботи із здобувачами освіти забезпечено необхідним обладнанням, іграшками, посібниками.

    Педагогічні працівники забезпечені робочими місцями. Постійно здійснюються заходи щодо покращення матеріально-технічного стану приміщень та створення комфортних умов перебування для вихованців та працівників.

Працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх. Систематично проводяться навчання, інструктажі.

В закладі освіти  забезпечено різноманітне,безпечне, корисне та збалансоване харчування. Виконання натуральних норм харчування витримується. Харчування здійснюється з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог. Належна увага приділяється формуванню культурно-гігієнічних навичок.

 В закладі дошкільної освіти створено умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей.  Забезпечується медичне обслуговування, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога.

Медичною сестрою старшою проводиться санітарно-просвітницька, профілактична робота з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя, загартування, раціонального харчування.

Провести заміну асфальтового покриття та огорожі.

 

 

 

 

 

 

Забезпечити тіньовими навісами ігрові майданчики всіх вікових груп.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Забезпечити безбарєрний доступ до будівлі , приміщень закладу освіти для людей з обмеженими можливостями

 

 

Забезпечити відповідність висоти столів та стільців зросту дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Провести навчання педагогів з надання домедичної допомоги та реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів дошкільної освіти і працівників під час освітнього процесу;

 

 

 

2

Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

У ЗДО розроблено, затверджено,  оприлюднено на сайті План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування), порядок подання та розгляду заяв при виявленні фактів булінгу, порядок реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність причетних осіб. Вивчення документації  показало, що превентивні та антибулінгові заходи проводяться зі залученням усіх учасників освітнього процесу та з урахуванням вікових особливостей дітей.   Педагогічні  працівники закладу освіти ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому.  Педагоги  та адміністрація ЗДО проводять постійні профілактично-просвітницькі заходи, бесіди щодо розкриття поняття булінгу, різновидів цькування, можливі шляхи виходу з конфліктних ситуацій, що підтверджується результатами анкетування педагогічних працівників. Переважна більшість батьків ствердили, що у закладі вчасно реагують на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого-соціальна підтримка. Фактів булінгу (цькування)  не зафіксовано. За результатами опитування, педагогічні працівники та батьки задоволені освітнім середовищем та умовами у ЗДО.   Педагогічні працівники та батьки вважають освітнє середовище безпечним та психологічно комфортним.

 

Проводити профілактичні заходи щодо виявлення та запобігання булінгу за участі представників ювенальної превенції або інших служб.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Формування інклюзивного та мотивуючого до навчання освітнього простору

У ЗДО   створено умови для навчання, реабілітації, соціальної адаптації та інтеграції в суспільство здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами. В закладі функціонують дві спеціальні групи для дітей з порушеннями мови, де виховується 29 дітей, одна спеціальна група для дітей з порушенням слуху (5 дітей) та інклюзивна група, де виховується 2 дитини з особливими освітніми потребами. В закладі створена команда психолого-педаго  Дітям  з особливими освітніми потребами, які відвідують інклюзивну групу, надаються додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, що визначені індивідуальною програмою розвитку. В закладі створена команда психолого-педагогічного супроводу, розроблено  індивідуальні програми розвитку. ІПР розроблялися за участі батьків дітей з особливими освітніми потребами.

В освітній процес дітей з ООП залучений асистент вихователя. Він допомагає педагогам в організації освітнього процесу, співпрацює та залучає дітей з ООП до різних видів діяльності 

 В закладі забезпечується співпраця з інклюзивно-ресурсним центром, з яким підписаний договір про співпрацю.

Наявна ресурсна кімната для дітей з ООП, яка використовується для проведення індивідуальних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять, психологічного розвантаження.

Ігрові осередки в групових приміщеннях оформлені відповідно віку дітей, навчальне та розвивально-ігрове середовища відповідають принципам доступності, естетичності, сучасності, сприяють розвитку пізнавальної та творчої активності дітей, самостійності в ігровій діяльності.

Наповнюваність ігрових осередків не відповідає  

Примірному переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти.

Сучасним інтерактивним обладнанням заклад дошкільної освіти забезпечений недостатньо (32 %). Інтернет в групових осередках відсутній.

Усі приміщення охайні, прибрані, утримуються в чистоті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оновити мережу  Інтернет у закладі.

Придбати додаткову сучасну комп’ютерну та мультимедійну техніку  для проведення інтерактивних занять.

 Поповнити  осередки в групах сучасним ігровим, дидактичним матеріалом.

 

 

Довідка

за результатами самооцінювання діяльності закладу дошкільної освіти з напряму «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти»

На підставі Закону України " Про дошкільну освіту", Базового компонента дошкільної освіти, наказу МОН від 30.11.2020 №1480 "Про затвердження Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти", Абетки для директора, наказу МОН "Про затвердження порядку проведення інституційного аудиту закладів дошкільної  освіти" в закладі проведено   самооцінювання діяльності закладу дошкільної освіти з напряму «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти».

Самооцінювання проводилось з 01.09.2023 року по 30.11.2023 року.

 Під час самоаналізу були використані такі методи збору інформації як опитування учасників освітнього процесу, анкетування, спостереження за освітнім середовищем та проведенням навчальних занять, вивчення документації закладу освіти; моніторинг і аналіз даних і показників.

Під час спостереження за освітнім середовищем з'ясовано, що в цілому у закладі створено безпечні умови навчання та праці.

Територія закладу освіти огороджена.  Огорожа цілісна, але  малоестетична і потребує заміни. На території закладу наявне  асфальтове покриття із значними вибоїнами. Територія закладу недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та доступу сторонніх осіб у приміщення ЗДО. Усі хвіртки та двері замикаються.

Обладнані ігрові майданчики для 11 груп. Тіньові навіси в наявності на 9 ігрових майданчиках. Покриття ігрових майданчиків трав’яне. На території закладу облаштований  і фізкультурний майданчик. Територія ігрових, фізкультурного майданчиків безпечна  для перебування дітей. На території відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у відповідному Переліку.

Територія та приміщення закладу дошкільної освіти чисті, охайні та доглянуті.   Огляд території щодо її безпечності здійснюється щоденно завідувачем господарства та керівником без встановленої періодичності. У вечірній та нічний час територія закладу освітлюється.      Пісочниці на групових майданчиках огороджені бортиками та закриваються.

Безбар’єрний доступ до будівлі , приміщень закладу освіти для людей зобмеженими можливостями не забезпечений.

В групових осередках для здобувачів освіти забезпечена можливість вільного, зручного переміщення та користування меблями. Висота столів та стільців  не завжди відповідає зросту дітей. Шафи, полиці надійно закріплені.

Повітряно-тепловий режим приміщень відповідає санітарно-гігієнічним вимогам.

Санітарно-гігієнічні вимоги щодо освітлення усіх приміщень виконується. Заклад освіти обладнаний мережами  водопостачання , каналізації, водостоку, опалення, вентиляції.

ЗДО  забезпечений приміщеннями з необхідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу: зала для музичних та фізкультурних занять, логопедичний кабінет, кабінет вчителя-дефектолога, практичного психолога, методичний кабінет.

Приміщення для роботи із здобувачами освіти забезпечено необхідним обладнанням, іграшками, посібниками.

Педагогічні працівники забезпечені робочими місцями. Постійно здійснюються заходи щодо покращення матеріально-технічного стану

приміщень та створення комфортних умов перебування для вихованців та працівників.

Працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх. Систематично проводяться навчання, інструктажі.

В закладі освіти  забезпечено різноманітне,безпечне, корисне та збалансоване харчування. Виконання натуральних норм харчування витримується. Харчування здійснюється з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог. Належна увага приділяється формуванню культурно-гігієнічних навичок.

В закладі дошкільної освіти створено умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей.  Забезпечується медичне обслуговування, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога.

Медичною сестрою старшою проводиться санітарно-просвітницька, профілактична робота з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя, загартування, раціонального харчування.

У ЗДО розроблено, затверджено,  оприлюднено на сайті План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування), порядок подання та розгляду заяв при виявленні фактів булінгу, порядок реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність причетних осіб. Вивчення документації  показало, що превентивні та антибулінгові заходи проводяться зі залученням усіх учасників освітнього процесу та з урахуванням вікових особливостей дітей.   Педагогічні  працівники закладу освіти ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому.  Педагоги  та адміністрація ЗДО проводять постійні профілактично-просвітницькі заходи, бесіди щодо розкриття поняття булінгу, різновидів цькування, можливі шляхи виходу з конфліктних ситуацій, що підтверджується результатами анкетування педагогічних працівників. Переважна більшість батьків ствердили, що у закладі вчасно реагують на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого-соціальна підтримка. Фактів булінгу (цькування)  не зафіксовано. За результатами опитування, педагогічні працівники та батьки задоволені освітнім середовищем та умовами у ЗДО.   Педагогічні працівники та батьки вважають освітнє середовище безпечним та психологічно комфортним.

У ЗДО   створено умови для навчання, реабілітації, соціальної адаптації та інтеграції в суспільство здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами. В закладі функціонують дві спеціальні групи для дітей з порушеннями мови, де виховується 29 дітей, одна спеціальна група для дітей з порушенням слуху (5 дітей) та інклюзивна група, де виховується 2 дитини з особливими освітніми потребами. В закладі створена команда психолого-педаго  Дітям  з особливими освітніми потребами, які відвідують інклюзивну групу, надаються додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, що визначені індивідуальною програмою розвитку. В закладі створена команда психолого-педагогічного супроводу, розроблено  індивідуальні програми розвитку. ІПР розроблялися за участі батьків дітей з особливими освітніми потребами.

В освітній процес дітей з ООП залучений асистент вихователя. Він допомагає педагогам в організації освітнього процесу, співпрацює та залучає дітей з ООП до різних видів діяльності

В закладі забезпечується співпраця з інклюзивно-ресурсним центром, з яким підписаний договір про співпрацю.

Наявна ресурсна кімната для дітей з ООП, яка використовується для проведення індивідуальних психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять, психологічного розвантаження.

Як засвідчує вивчення, середовище в групових осередках мотивує дітей знаходити місце для задоволення власних задатків та інтересів, активізує до діяльності, зберігає фізичне та психологічне здоровя, а також розвиває якості особистості та важливі для життя компетентності.

Спостереження  за освітнім процесом свідчить про те, що продуктивна діяльність дітей (гра, спілкування, пізнавально-дослідницька)  в межах кожної освітньої лінії реалізується на основі потенціалу створеного в закладі середовища з відповідним наповненням і сукупністю предметів, іграшок, матеріалів, які зрозумілі та цікаві дітям.  Ігрові осередки в групових приміщеннях оформлені відповідно віку дітей, навчальне та розвивально-ігрове середовища відповідають принципам доступності, естетичності, сучасності, сприяють розвитку пізнавальної та творчої активності дітей, самостійності в ігровій діяльності.

Однак в ході вивчення були виявлені і недоліки в організації освітнього середовища. В деяких групах спостерігається перенасиченість осередків предметним матеріалом, оскільки не продумане планування змін середовища до пізнавальної теми перспективного плану освітньої роботи, недостатність матеріалів для дитячого експериментування, відсутність матеріалів, які діти використовували б, щоб створювати свій простір, одноманітність наборів для конструювання.

Наповнюваність ігрових осередків не відповідає  Примірному переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти.

Сучасним інтерактивним обладнанням групи забезпечені недостатньо (32 %). Інтернет в групових осередках відсутній.

 В ході  вивчення освітнього середовища закладу дошкільної освіти вихователями груп був проведений самоаналіз предметно-розвивального середовища в групах. Оцінка предметно-розвивального середовища проводилась за 10 бальною шкалою. За результатами самоаналізу змістовність та насиченість відповідає на 71 % до методичних вимог. Осередки в групах сформовані на 69%,  доцільно розташовані та наповнені осередки на 67 %. Емоційне благополуччя дітей у взаємодії з предметно- просторовим оточенням та  можливість самовираження становить 83%. Трансформованість та гнучкість предметно-розвивального середовища - 66%. Більшість педагогів вважають, що в групах відсутнє надлишкове нагромадження предметів(77%). Варіативність предметно-розвивального середовища забезпечена на 70%. Вихователі (86%) вважають, що діти мають змогу вільно пересуватися та користуватися іграшками, ігровим матеріалом,забезпечена доступність до всіх осередків,  однак недостатня забезпеченість ігровим матеріалом не дозволяє дотримуватись періодичності зміни, оновлення  ігрового матеріалу. Періодичність зміни, оновлення ігрового матеріалу забезпечується лише на 62%.  В групах дотримуються балансу у візуальній стимуляції, в достатній мірі (72%) використовують поверхні стін. На належному рівні вихователі оцінили безпечність предметно-розвивального середовища.

Достатній рівень має показник відчуття безпеки у закладі дошкільної освіти. Так близько 98% працівників зазначили, що в достатній кількості отримують інформацію від адміністрації  про булінг  (цькування). Працівники ознайомлені з правилами  внутрішнього трудового розпорядку,  які діють у закладі, та   їх дотримуються. В свою чергу права працівників у закладі  не порушуються. Аналіз анкет показав, що працівники   відчувають підтримку, повагу від адміністрації закладу.

Найбільше занепокоєння викликає забезпечення груп сучасним інтерактивним обладнанням. За результатами самоаналізу групи забезпечені лише на 32% від потреби.

Оцінити рівень створених у  закладі умов було запропоновано і батькам вихованців. В анкетуванні взяли участь 30 батьків.  Батьки здобувачів освіти(98%) задоволені облаштуванням території, чистотою приміщень, ігрових осередків, їдальні, туалетних кімнат. Аналіз відповідей батьків здобувачів освіти дає підстави стверджувати, що діти охоче ідуть до закладу. Батьки вважають освітнє середовище безпечним та психологічно комфортним.

Водночас є потреба в удосконаленні освітнього середовища закладу дошкільної освіти.

Пропозиції:

Адміністрації  закладу дошкільної освіти провести заходи щодо:

- Відновлення частини асфальтового  покриття  ;

- Поновлення  огорожі;

- Доукомплектування ЗДО столами та стільцями у яких регулюється висота;       - Проведення навчання педагогів з надання домедичної допомоги та реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів дошкільної освіти і працівників під час освітнього процесу;

- Забезпечення проведення профілактичних заходів щодо виявлення та запобігання булінгу за участі представників ювенальної превенції або інших служб;

- Оновлення мережі Інтернет у закладі;

- Придбання додаткової сучасної комп’ютерної та мультимедійної техніки для проведення інтерактивних занять.

- Поповнення  осередків в групах сучасним ігровим, дидактичним матеріалом.

Вихователю-методисту:

1.Організувати методичний супровід створення сучасного освітнього середовища    в групах. 

2.Консультувати  педагогів ЗДО щодо  вимог до облаштування осередків в групах .

Педагогічним працівникам:

 1.Облаштувати осередки в групах відповідно до методичних вимог.

2. Змінювати наповнюваність осередків предметним матеріалом відповідно до пізнавальної теми перспективного плану освітньої роботи.

 

 

 

 

Відповідно до Законів України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року№ 54, зареєстрованимм в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/3437, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 року № 01-11/71, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗДО 21 "Волошка" СМР, затвердженого наказом керівника закладу № 47 від 31.08.2022 року, Статуту, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості управлінської діяльності в закладі, комфортних і безпечних умов навчання та праці проведено самооцінювання якості управлінської діяльності ЗДО № 21 "Волошка" СМР за напрямом "Управлінські процеси закладу дошкільної освіти" у період з березня по травень 2023 року.  

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

робочої групи за результатами самооцінювання  освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом

«Самооцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти" 

         З метою вивчення самооцінювання  освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти (ясла – садок) № 21 «Волошка» Сумської міської ради в 2022/2023 н.р. 23 травня 2023 року було проведено анкетування педагогічних працівників закладу. В анкетуванні взяло участь 30 педагогів.

Анкетування було анонімного характеру.

Мета дослідження:

-         зібрати, узагальнити та проаналізувати дані анкетування, що дозволить підвищити якість освітніх та управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-         вивчити думки педагогічних працівників закладу щодо розбудови та якісного забезпечення освітніх та управлінських процесів, якості освіти.

Завдання:

-         діагностичні: проаналізувати результати анкетування, що дозволить зробити висновки з розбудови та забезпечення освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-         прогностичні: згідно з даними опитування виокремити проблемні моменти в самооцінюванні  освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-         конструктивні: проведення анкетування дасть можливість скорегувати проведення просвітницько – інформаційних заходів з учасниками освітнього  процесу;

-         комунікативні: анкетування передбачає безпосереднє просвітницьке спілкування з учасниками освітнього процесу

Методи дослідження: Анкета «Самооцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти»

Результати дослідження:

Індикатор 1.1.1.3

1.     У закладі дошкільної освіти забезпечується належний повітряно-тепловий режим, освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення, прибирання території та приміщень, дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

97%

2.

Переважно так

3%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.2.2

2.     У закладі дошкільної освіти приміщення для роботи зі здобувачами дошкільної освіти забезпечено необхідним обладнанням у відповідності до типу та профілю закладу?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

53%

2.

Переважно так

40%

3.

Переважно ні

7%

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.3.1

3.     У закладі дошкільної освіти проводять навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

97%

2.

Переважно так

3%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.4.1

4.     У закладі дошкільної освіти організовано безпечне харчування?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

97%

2.

Переважно так

3%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.4.4

5.     У закладі дошкільної освіти створено умови для формування культурно-гігієнічних навичок здобувачів дошкільної освіти?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

94%

2.

Переважно так

6%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.5.1

6. У закладі дошкільної освіти забезпечується медичне обслуговування дітей, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

97%

2.

Переважно так

3%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.5.3

7.     У закладі дошкільної освіти вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

94%

2.

Переважно так

6%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.5.4

8.     У закладі дошкільної освіти проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

97%

2.

Переважно так

3%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.2.1.2

9.     У закладі дошкільної освіти розроблено та виконується план заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства, вчасно реагують на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого-соціальна підтримка?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

97%

2.

Переважно так

3%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.2.1.3

10.                       Освітнє середовище закладу дошкільної освіти безпечне і психологічно комфортне?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

80%

2.

Переважно так

20%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 2.2.1.1

11.                       Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності та відпочинку, у тому числі навчальних занять, тривалості перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності приймання їжі?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

90%

2.

Переважно так

10%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 3.1.2.2

12.                       Чи використовуєте у роботі інформаційно-комунікаційні технології?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

73%

2.

Переважно так

27%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 3.1.3.1

13.                       Чи використовуєте та/або створюєте освітні ресурси (методичні розробки, презентації, блоги, веб-сайти тощо), чи маєте публікації професійної тематики та оприлюднені методичні розробки?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

83%

2.

Переважно так

17%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 3.1.4.1

14.                       Чи сприяєте популяризації державної мови?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

94%

2.

Переважно так

6%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 3.3.1.1

15.                       Чи налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів дошкільної освіти  в різних формах на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

87%

2.

Переважно так

13%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 3.3.3.1

16.                       У закладі дошкільної освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього процесу?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

100%

2.

Переважно так

-

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор: 3.4.1.3

17.                       Методичний простір є інформативним, змістовним, доступним, сучасним; задовольняє потреби педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

67%

2.

Переважно так

33%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.1.2.2

18.                       Чи залучаєтесь до розроблення плану роботи закладу освіти?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

77%

2.

Переважно так

20%

3.

Переважно ні

3%

4.

Ні

-

Індикатор 4.2.1.1

19.                       Чи задоволені загальним психологічним кліматом у закладі дошкільної освіти і діями керівника щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ним?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

77%

2.

Переважно так

23%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.2.2.1

20.                       У закладі дошкільної освіти забезпечутьсяє змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу дошкільної освіти/ інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах)?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

88%

2.

Переважно так

12%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.3.1.1

21.                       У закладі дошкільної освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій)?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

60%

2.

Переважно так

40%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.3.3.1

22.                       Керівник закладу дошкільної освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

77%

2.

Переважно так

23%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.4.1.2

23.                       Ваші права в закладі дошкільної освіти не порушуються?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

82%

2.

Переважно так

18%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.4.2.1

24.                       Керівник сприяє участі громадського самоврядування, Ваші пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

73%

2.

Переважно так

18%

3.

Переважно ні

6%

4.

Ні

3%

Індикатор 4.4.3.1

25.                       Режим роботи закладу дошкільної освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

94%

2.

Переважно так

6%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.4.4.1

26.                       Керівник закладу дошкільної освіти вживає заходів щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання для створення якісних умов діяльності закладу?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

88%

2.

Переважно так

12%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.5.1.2

27.                       Чи дотримуєтесь Ви академічної доброчесності, під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

91%

2.

Переважно так

9%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.5.3.1

28.                       Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

91%

2.

Переважно так

9%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

 

Висновки за результатами дослідження:

         Проведене анкетування було спрямоване на вивчення рівня сформованості самооцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти. Дані свідчать, що педагоги закладу усвідомлюють свою роль у розбудові та реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти як інструмент управління якістю освіти в ЗДО. А саме, визначають компоненти внутрішньої системи, забезпечують функціонування компонентів внутрішньої системи, беруть участь у самооцінюванні освітніх і управлінських процесів ЗДО для їх

подальшого вдосконалення.

 

Рекомендації:

Керівнику закладу дошкільної освіти, Вікторії Супрун:

Стратегія забезпечення якості освіти має бути зорієнтована на:

-          Партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії;

-         недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

-         прозорість та інформаційну відкритість діяльності ЗДО;

-         сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників;

-          справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

-         створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;

-         забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.

-         забезпечувати  в закладі дошкільної освіти приміщення для роботи зі здобувачами дошкільної освіти необхідним обладнанням у відповідності до типу та профілю закладу.

 

-          

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

робочої групи за результатами самооцінювання  освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом

«Самооцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти»

(батьки вихованців закладу дошкільної освіти (ясла – садок) № 21 «Волошка» СМР)

  

         З метою вивчення самооцінювання  освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти (ясла – садок) № 21 «Волошка» Сумської міської ради в 2022/2023 н.р. 23 травня 2023 року було проведено анкетування батьків вихованців  закладу дошкільної освіти . В анкетуванні взяло участь 26 батьків.

Анкетування було анонімного характеру.

Мета дослідження:

-         зібрати, узагальнити та проаналізувати дані анкетування, що дозволить підвищити якість освітніх та управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-         вивчити думки батьків щодо розбудови та якісного забезпечення освітніх та управлінських процесів, якості освіти.

Завдання:

-         діагностичні: проаналізувати результати анкетування, що дозволить зробити висновки з розбудови та забезпечення освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-         прогностичні: згідно з даними опитування виокремити проблемні моменти в самооцінюванні  освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-         конструктивні: проведення анкетування дасть можливість скорегувати проведення просвітницько – інформаційних заходів з учасниками освітнього  процесу;

-         комунікативні: анкетування передбачає безпосереднє просвітницьке спілкування з учасниками освітнього процесу

Методи дослідження: Анкета «Самооцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти»

Результати дослідження:

Індикатор 1.1.1.3

1.     У закладі дошкільної освіти забезпечується належний повітряно-тепловий режим, освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення, прибирання території та приміщень, дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

88%

2.

Переважно так

12%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.2.2

2.     У закладі дошкільної освіти приміщення для роботи зі здобувачами дошкільної освіти забезпечено необхідним обладнанням ?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

81%

2.

Переважно так

19%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.3.1

3.     У закладі дошкільної освіти проводять навчання дітей безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

92%

2.

Переважно так

8%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.4.1

4.     У закладі дошкільної освіти організовано безпечне харчування?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

96%

2.

Переважно так

-

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

4%

Індикатор 1.1.4.4

5.     У закладі дошкільної освіти створено умови для формування культурно-гігієнічних навичок здобувачів дошкільної освіти?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

96%

2.

Переважно так

4%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.5.1

6. У закладі дошкільної освіти забезпечується медичне обслуговування дітей, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

88%

2.

Переважно так

12%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.5.3

7.     У закладі дошкільної освіти вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

92%

2.

Переважно так

8%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.1.5.4

8.     У закладі дошкільної освіти проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

84%

2.

Переважно так

16%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.2.1.2

9.     У закладі дошкільної освіти розроблено та виконується план заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства, вчасно реагують на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого-соціальна підтримка?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

88%

2.

Переважно так

12%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 1.2.1.3

10.                       Освітнє середовище закладу дошкільної освіти безпечне і психологічно комфортне?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

84%

2.

Переважно так

16%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 2.2.1.1

11.                       Розпорядок дня здобувачів дошкільної освіти у вікових групах відповідає гігієнічним нормам щодо тривалості сну, організації різними видами діяльності та відпочинку, у тому числі навчальних занять, тривалості перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності приймання їжі?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

96%

2.

Переважно так

4%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 3.1.2.2

12.                       Педагогічні працівники застсовують інформаційно-комунікаційні технології?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

88%

2.

Переважно так

12%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 3.1.4.1

13.                        Працівники закладу дошкільної освіти сприяють  популяризації державної мови?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

92%

2.

Переважно так

8%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 3.3.1.1

14.                       У закладі дошкільної освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів дошкільної освіти  в різних формах на принципах взаємоповаги, взаємодовіри, взаєморозуміння, співпраці?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

88%

2.

Переважно так

12%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 3.3.3.1

15.                       У закладі дошкільної освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів дошкільної освіти до освітнього процесу?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

88%

2.

Переважно так

12%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.1.2.2

16.                       Працівники закладу дошкільної освіти та батьки здобувачів дошкільної освіти  залучаються  до розроблення плану роботи закладу освіти?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

36%

2.

Переважно так

48%

3.

Переважно ні

4%

4.

Ні

12%

Індикатор 4.2.1.1

17.                       Працівники та батьки здобувачів дошкільної освіти задоволені загальним психологічним кліматом у закладі дошкільної освіти і діями керівника щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ним?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

84%

2.

Переважно так

16%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.2.2.1

18.                        Заклад дошкільної освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу дошкільної освіти/ інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах)?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

80%

2.

Переважно так

20%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.3.1.1

19.                       У закладі дошкільної освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій)?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

50%

2.

Переважно так

50%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.4.1.2

20.                        Права дітей  в закладі дошкільної освіти не порушуються?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

72%

2.

Переважно так

-

3.

Переважно ні

4%

4.

Ні

24%

Індикатор 4.4.2.1

21.                        Ваші пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

48%

2.

Переважно так

52%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.4.3.1

22.                       Режим роботи закладу дошкільної освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

48%

2.

Переважно так

52%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.4.4.1

23.                       Керівник закладу дошкільної освіти вживає заходів щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання для створення якісних умов діяльності закладу?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

92%

2.

Переважно так

8%

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

Індикатор 4.5.3.1

24.                       Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування у працівників та батьків здобувачів дошкільної освіти негативного ставлення до корупції?

Варіанти відповідей

Відповіді у відсотках

1.

Так

100%

2.

Переважно так

-

3.

Переважно ні

-

4.

Ні

-

 

Висновки за результатами дослідження:

         Проведене анкетування було спрямоване на вивчення рівня сформованості самооцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти. Дані свідчать, що батьки вихованців закладу беруть участь  у розбудові та реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти як інструмент управління якістю освіти в ЗДО. А саме, визначають компоненти внутрішньої системи, забезпечують функціонування компонентів внутрішньої системи, беруть участь у самооцінюванні освітніх і управлінських процесів ЗДО для їх

подальшого вдосконалення.

 

Рекомендації:

Керівнику закладу дошкільної освіти, Вікторії Супрун:

Стратегія забезпечення якості освіти має бути зорієнтована на:

-          партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії;

-         недискримінацію, запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

-         прозорість та інформаційну відкритість діяльності ЗДО;

-         злучення батьків здобувачів дошкільної освіти до розроблення плану роботи закладу освіти;

-         створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;

-         забезпечення  в закладі дошкільної освіти приміщення для роботи зі здобувачами дошкільної освіти необхідним обладнанням у відповідності до типу та профілю закладу.

 

 

Відповідно до Законів України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року№ 54, зареєстрованимм в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/3437, Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 30 листопада 2020 року № 01-11/71, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗДО 21 "Волошка" СМР, затвердженого наказом керівника закладу № 47 від 31.08.2022 року, Статуту, з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості управлінської діяльності в закладі, комфортних і безпечних умов навчання та праці триває самоцінювання освітнього середовища ЗДО № 21 "Волошка" СМР за напрямом "Освітнє середовище закладу дошкільної овіти" у період з вересня по листопад 2023 року.